Annons:
Etikettniva
Läst 2908 ggr
Mr_Moonshine
9/7/06, 9:22 PM

Reservdelar ?

Hej!

Har just köpt en Niva från -82, ska just gå ut och se om jag kan starta upp den och köra en sväng. Väldigt lite rost på den, eller tja… för att vara en niva. Ska se om jag kan få till lite bilder senare.

 Men nu till saken, vart får man tag på reservdelar????? Typ gummilist till bakluckan, strålkastare, lampglas osv…..

MVH

Mr Moonshine

Annons:
Mr_Moonshine
9/7/06, 11:34 PM
#1

Ja, det gick ju inte så bra. Fast jag hade ett fulladdat bateri så lät det som om det var tomt, orkade inte dra runt mer än ett eller ett halvt varv. Kan det vara startmotorn som är "halvbrännd" eller?

Så jag kanske behöver en startmotor, eller vad tror ni?

Går det att veva igång dom här rackarna? Och hur ser i så fall veven ut, skulla behöva en sån.

Mr Moonshine

Darko
9/9/06, 8:41 PM
#2

Det finns delar på www.mekonomen.se eller på www.lagabasen.se

 Det ska gå att veva igång dom, men jag vet inte hur veven ser ut. Har den stått länge? Testa att rullstarta den, så kanske det löser sig.

H-sson
10/10/06, 2:13 PM
#3

Pröva med:

Adressuppgifter

Nordic Carpart AB

Stellav. 3, 175 67 JÄRFÄLLA

 

08-471 71 09

Fax

 

08-471 71 13

Mobiltfn

 

0709-47 94 00

Han har allt till en Lada Niva och då menar jag allt.

ahma
10/10/06, 4:45 PM
#4

Kolla jordkablarna till motorn, testa med att dra startkabel från minus på batteri till blocket. Startmotorerna kan bli fulla av dynga om man brukar bada med sin Niva - lite pilliga att få ut men det går. På http://groups.msn.com/ladaniva kör vi gemensamma inköp av delar regelbundet.

Vev bygger du själv av 12 mm rundjärn, är en mycket enkel konstruktion. Skall ta mått på min hembyggda (som blev lite för liten…)

karlsson
10/14/06, 12:24 AM
#5

Om du vill ha en original startvev borde det passa med en vev från en vanlig (nåja, de var vanliga en gång i tiden) bakhjulsdriven Vaz/Lada. Borde vara ganska lätt att hitta på skroten. jag tror vevarna levererades upp till 86 års modell.

Mr_Moonshine
10/15/06, 2:23 AM
#6

Tack för tippsen, tar tacksamt emot mått på en startvev, gärna en bild om du har.

MVH

Mr Moonshine

Annons:
T-80
10/20/06, 5:48 AM
#7

Här har dom det mesta till niva (engelska)

http://www.catalog.niva4x4.ru/en/

RANGEROVER
11/4/06, 2:26 PM
#8

BEHÖVER DU NÅGOT ÄR DE BARA HOJTA TILL HAR DE MESTA TILL NIVA

Upp till toppen
Annons: