Annons:
Etiketterbilderfilmer
Läst 2940 ggr
CBA
2008-08-28 13:42

Vad göra i detta läge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, hoppas det är OK att jag lägger in detta inlägget här hos er då ni är en av de få bilsajterna på iFokus och jag inte vet vart vart annars jag skall posta detta.

Väldigt ofta så ser man situationer som denna på bilden och jag bävar för den dagen man själv råkar ut för det.
Jag skulle bränna varenda säkring i skallen men frågan är vad kan man göra för att hålla egen rygg fri om det skulle inträffa en själv.
Det är ju inte alltid man har möjlighet att vänta ut den andra parten så man kan ge en avhyvling direkt.

Bilen till vänster på bilden hade ingen möjlighet att kunna ta sig ut ur parekringsfickan då det inte fanns utrymme att kunna varken köra frammåt eller bakåt så man kan "jucka" sin väg ut.

Har man själv en skitbil som man inte bryr sig om så skulle ett alternativ kunna vara att bara köra…men det är nog inget alternativ ändå, inte för mig.

Så till frågan…vad skulle DU göra om din bil blev inparkerad såhär?

Vad kan man göra?

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Annons:
AndreasO
2008-08-29 12:24
#1

Ja det är nog bara att hålla för öronen och blunda.

Sen backa ;)

Nej jag hade nog ringt polisen.

Mvh Andreas

CBA
2008-08-29 12:46
#2

Vi satt här hemma och klurade på vad man kan göra och polisen var ju ett av alternativen…men vad kan de göra annat än vad jag själv kan?

Sen funderade jag på, kan man inte ringa efter en bergare som helt sonika släpar bort bilskrället…men är det då jag som får stå för den feta fakturan så är ju inte det ett alternativ…man vill ju att det skall svida för puckot som inte kan parkera ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

leo-
2008-09-01 02:43
#3

ringa  polisen och be dom komma alternativt ta reda på vem ägaren är via bilregistret eller ovan nämnda polis.

Knirken1
2008-09-17 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hoppade över från Volvo Valp för att kika lite här, och reagerade direkt över fotot med den "smarta" parkeringen. Vi har en sekreterare (dam!) som vanligen parkerar ganska likt "exemplet" där till höger/bilden. Hon hamnar vanligen något (eller rejält) högervridet & vi har teorier att hon ev kanske är lite stelbent. Förardörren måste då ut mycket mera osv.

Ett knep man lärt sig i lumpen för att flytta bilar (där gjorde vi det med lastbilar tom!) är att gunga fordonet (tex baki nudå) mera och mera. Man bestämmer sig för tex 4 gung (med ökad kraft för varje gung, upp och ner). När den som räknar högt säger 5 så rycker alla gemensamt i upprycket åt överenskommen riktning i sidled. Det är ju bra om man kan vara 2, 3 eller flera, men det går faktiskt med 2 pers om man "har lite" i armarna. Fordonet lättar lite (där bak tex) och hoppar i sidled riktigt överraskande lätt!! Något bändigare fram pga motorvikten (om det inte är en "Bubbla" eller Porsche911 tex som ju har motorn bak som bekant).

- Det gick förståss lättare för några år sedan när bilarna fortfarande hade riktiga stötfångare (de är mer eller mindre borttagna nu för tiden för att minska vikt + "design"(!!?)= nu också bra "födkrok" för reservdelshandeln. "leverera "kofångare" är numera en stor "bissnis" för bilbranchen, HELSJUKT !!!!! Se kofångaren på SAAB:en på bifogade bilden tex. Typiskt bra grejor.

Det bör dock gå att hitta något att hålla i trots allt även nu. Hej/Kn1 ((Valpåkare men klart impad av Nivans förmågor))

Upp till toppen
Annons: